Czym jest meet.php?

meet.php to cykliczne spotkania pasjonatów PHP organizowane w celu szerzenia wiedzy, nauki dobrych praktyk oraz narzędzi przydatnych podczas tworzenia aplikacji w tym języku.

Ile kosztuje uczestnictwo w spotkaniach?

Wszystkie spotkania są otwarte i darmowe dla każdego.

Czy trzeba wcześniej zapowiadać chęć uczestnictwa?

Nie, nie trzeba.

Jestem początkującym/zaawansowanym programistą PHP - czy tematy nie będą dla mnie za trudne/za łatwe?

Na każdym spotkaniu będą przygotowane co najmniej 3 różne prezentacje. Każda z nich będzie zaczynała się od kilku słów wprowadzenia dla osób niezaznajomionych. Oprócz tego zawsze można dopytać o niezrozumiałe kwestie tuż po prezentacji lub w trakcie afterparty. Na pewno każdy znajdzie coś nowego i ciekawego dla siebie. Dodatkowo, każda z prezentacji ma określony przez prelegenta poziom trudności.

Mam świetny temat i chciałbym poprowadzić prezentację. Co mam zrobić?

Aby informacje o Twojej prezentacji znalazły się na stronie, potrzebujemy następujących rzeczy:

  • tytuł prezentacji
  • krótki opis prezentacji, na 2-3 zdania
  • poziom trudności w skali od 1-5
  • link do swojego avatara
  • adres strony, do której ma linkować informacja o prelegencie (blog, twitter etc..) - nie jest to wymagane, aczkolwiek wskazane
  • rozmiar koszulki i nick, jaki ma się na niej znaleźć (każdy z prelegentów dostaje sygnowaną koszulkę)

Powyższe informacje możesz wysłać do nas na dwa sposoby:

  • korzystając z adresu email, który znajdziesz w zakładce kontakt
  • robiąc pull-requesta do naszego repozytorium na GutHubie, umieszczając w kodzie wymagane informacje, a rozmiar koszulki i nicka podając w komentarzu

Jeśli temat nam się spodoba, zostajesz wpisany na listę chętnych. Następnie uzgadniamy termin dogodny dla wszystkich prelegentów oraz Twoja prezentacja zostaje oficjalnie ogłoszona różnymi kanałami. A potem czeka Cię wieczna sława ;)

Czy spotkania mają z góry ustalony termin?

To jak często odbywają się spotkania zależy od chętnych prelegentów - a z tym bywa różnie, dlatego nie jesteśmy w stanie określić stałego terminu ani częstotliwości spotkań. Dokładne terminy publikujemy z odpowiednim wyprzedzeniem na naszej stronie głównej (RSS). Informacje te pojawiają się także na serwisach: Facebook, Twitter, czy też Google+.

Czy prezentacje odbywają się w takiej samej kolejności, w jakiej wymienione są na stronie wydarzenia?

Nie. Niektórzy prelegenci docierają czasami z opóźnieniem albo mają różne preferencje co do kolejności, dlatego takie rzeczy ustalamy na bieżąco na spotkaniu. Jeśli spieszysz się np. na pociąg powrotny i interesuje Cię konkretna prezentacja, to daj nam znać na początku spotkania - jeśli prelegenci nie będą mieli nic przeciwko, to weźmiemy to pod uwagę przy ustalaniu kolejności.

Gdzie mogę dostać kubek meet.php?

Są dwa sposoby:

  • zostanie prelegentem - w podziękowaniu przysługuje Ci wtedy jedyny w swoim rodzaju, meet.php'owy kubek
  • przyjść na spotkanie i liczyć na szczęście - na spotkaniach losujemy/rozdajemy kilka z nich

Na obecną chwilę nie prowadzimy i nie planujemy sprzedaży kubków.

W czym mogę pomóc?

Spotkania organizujemy w swoim wolnym czasie i dla własnej przyjemności, więc każda pomoc się przyda. Masz pomysł na ciekawe wydarzenie (hackathon – konkurs – konferencje) / chcesz przygotować wykład / pomóc w sprawach organizacyjnych / znasz sponsora, który jest chętny wspierać naszą inicjatywę / przyszło Ci do głowy coś o czym nikt z nas wcześniej nie pomyślał – napisz do nas. Chętnie się spotkamy i zaczniemy współpracę.

Chcielibyśmy jako firma "pokazać się" na meet.php. Jakie mamy opcje?

Super! :) Opcje są następujące:

1. Ktoś od Was przygotowuje prezentację związaną z tematyką spotkań. Nie mamy nic przeciwko, żeby na slajdach pojawiało się logo firmy czy też się magiczna sentencja "We're hiring" ;) Ale! Prezentacja powinna skupiać się na zagadnieniu, a nie na samej firmie.

2. Stajecie się stałym partnerem meet.php.
Logo firmy będzie wyświetlane stronie partnerów przez cały czas trwania współpracy. Dodatkowo, logo firmy będzie wyświetlane w szczegółach każdego spotkania, które odbyło się w trakcie współpracy, nawet jeśli ta współpraca została już zakończona. Na spotkaniu otrzymujecie możliwość rozstawienia roll-upa i kilka minut na prezentację firmy. Jeśli jesteście zainteresowani współpracą tego typu - napiszcie co możecie zaoferować w zamian :)

3. Sponsorujecie konkretne spotkanie.
Logo firmy będzie wyświetlane w szczegółach każdego sponsorowanego spotkania. Na spotkaniu otrzymujecie możliwość rozstawienia roll-upa i kilka minut na prezentację firmy. Jeśli jesteście zainteresowani współpracą tego typu - dajcie znać. W zamian poprosimy Was np. o opłacenie kosztów wynajmu sali czy też zasponsorowanie jakiś gadżetów/nagród dla uczestników. I jak zwykle - jesteśmy otwarci na propozycje :)

Istotna informacja - nie przewidujemy czegoś takiego jak "wyłączny sponsor/partner".